Strona główna » Millenialsi w Chinach zaczynają coraz częściej kupować dobra luksusowe

Millenialsi w Chinach zaczynają coraz częściej kupować dobra luksusowe

przez Piotr Chodak

W ciągu najbliższej dekady millenialsi w Chinach, czyli pokolenie Y oraz Z będą stanowić główną grupę odbiorców dóbr luksusowych.

Millenialsi w Chinach to ludzie urodzeni między 1985 a 1995 rokiem. Generacja Z to wszyscy urodzeni po 1995 roku. To właśnie oni stanowią aż 34 procent społeczeństwa, którym po opłaceniu podatków, opłat i kosztów życia zostają jeszcze środki na pozostałe, dodatkowe wydatki.

Przewiduje się, że liczba ta wzrośnie do 50 procent do 2025 roku. Takie dane można wyczytać w raporcie  Chinese Luxury E-Commerce Whitebook.

Raport opublikowany przez Secoo, największą azjatycką platformę handlu elektronicznego towarów luksusowych oraz Tencent. Co ciekawe w Chinach kontynentalnych aż 48% kupujących dobra luksusowe ma mniej niż 30 lat.

Personalizacja i internet

Kupujący, którzy mają mniej niż 30 lat również coraz częściej kupują mniejsze, mniej znane luksusowe marki szukając bardziej spersonalizowanych towarów. To może niejako tłumaczyć sukces studenta, który pracując dwie godziny dziennie, zarabia bardzo dobre pieniądze w oparciu o personalizację.

Około 42 procent chińskich millenialsów robi zakupy online.

Młodsze pokolenie jest również bardzo aktywne dzięki kanałom internetowym i mediom społecznościowym, takim jak Weibo czy WeChat. Aż dla 76 procent jest to główne źródło czerpania wiedzy o towarach luksusowych.

Chiny są drugim, zaraz za Stanami Zjednoczonymi (22%), rykiem dóbr z najwyższej półki. Sprzedaż do Państwa Środka to aż 21 procent.

Oczekuje się, że wzrost rynku luksusowego będzie napędzany przez politykę wprowadzoną przez chiński rząd.  Mówi się tutaj o obniżeniu ceł importowych na produkty takie jak kosmetyki czy odzież.

Zdecydowanie aby sprzedawać w Chinach dobra luksusowe należy mówić językiem młodych pokoleń. Najlepiej jeszcze, aby mówić do każdej osoby bezpośrednio (personalizacja) niż do masy i przez internet.


Raport Secoo i Deloitte: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/cn/Documents/cip/deloitte-cip-china-luxury-e-commerce-whitebook-en-171208.pdf

Komentarze

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz