Strona główna » 6 porad jak zwiększyć sprzedaż od chińskiej streamerki Viya

6 porad jak zwiększyć sprzedaż od chińskiej streamerki Viya

przez Piotr Chodak

Chińska streamerka zarabia ogromne pieniądze przez prezentacje produktów w internecie. Poznaj jej sekret i zobacz jak zwiększyć sprzedaż.

Platforma sprzedażowa Taobao Live do przesyłania filmów na żywo (stream) pozwala zarobić bardzo duże pieniądze. Ten rodzaj sprzedaży każdego roku w Chinach zwiększa swoją wartość na rynku, a kolejne „gwiazdy „e-commerce” zyskują ogromne ilości klientów. Viya wie jak zwiększyć sprzedaż i może nas dużo nauczyć.

Austin Li

Jednym z przykładów może być Austin Li, który oryginalnie testuje i sprzedaje produkty kosmetyczne w niewyobrażalnie szybkim tempie. Znany jako „Lipstick brother” (brat od szminki) ma już tak silną markę, że znany jest również na innych platformach i posiada masową widownię.

Mimo wszystko numerem jeden w platformie Taobao Live jest streamerka Viya. Niedawno, 10 października pobiła swój własny rekord osiągając ponad 190 mln zł sprzedaży jednego dnia.

Jak to możliwe? Poznaj 6 sekretów, jak zwiększyć sprzedaż.

1. Sprzedawaj sprawdzone produkty

Viya zanim zacznie prezentować produkty przez internet, najpierw musi je dobrze sprawdzić. Pracuje dla niej zespół 200 osób, który przed każdym nagraniem prowadzi kilkugodzinne, a nawet kilkudniowe testy. Dopiero po ostatecznej akceptacji trafiają przed kamerę.

W ten sposób wzbudzasz zaufanie u osób, które już ten produkt kupiły, ale i dokładnie znasz jego plusy, które potem możesz zaprezentować przed potencjalnymi klientami.

2. Stwórz potrzebę lub problem, który możesz rozwiązać

Sprzedaż wymaga empatii i znajomości psychologii. Viya sprytnie wykorzystała strach przy sprzedaży nici dentystycznych. Jej widzowie chętnie korzystali z wykałaczek i nie byli zainteresowani nowym produktem. Viya powiedziała, że ich dzieci mogą chcieć naśladować rodziców. Z tego powodu mogłyby w przyszłości zrobić sobie krzywdę. Nagle, w oczach widzów, nić dentystyczna stała się ratunkiem dla ich dzieci. Jak tu jej nie kupić?

3. Sprzedawaj określone produkty do wybranej grupy odbiorców

W jednym ze swoich ostatnich transmisji na żywo Viya prezentowała lodówkę o wartości 1000 złotych, zaprojektowaną specjalnie do przechowywania kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry. Kiedy widzowie pytali ją, dlaczego w ogóle im taki produkt, nie marnowała czasu na przekonywanie ich i sprawianie, by produkt był atrakcyjny dla wszystkich. Zamiast tego zachęcała do oglądania tych, którzy często kupują wysokiej jakości produkty kosmetyczne.

4. Rozwijaj lojalność swoich klientów

W Chinach streamerzy często zwracają się do odbiorców za pomocą ujmujących określeń takich jak skarbie, czy określeń związanych ze słodyczą. Ale Viya jest inna, nazywając swoich wyznawców „Kobietami Viya” (薇娅 的 女人). Z tego pseudonimu jasno wynika, że ​​Viya nie jest zainteresowana męskimi konsumentami. Po wejściu do jej pokoju na żywo jesteś jedną z jej kobiet, należysz do jej plemienia, dzięki czemu widzki czują się wobec niej lojalnie.

5. Nie obiecuj nierealnych efektów

Viya jest bardzo ostrożna, aby nigdy nie obiecać konkretnych efektów ze sprzedawanych produktów. Na przykład, sprzedając herbatę odchudzającą, Viya powiedziała swoim słuchaczom, że smakuje dobrze i nie powoduje rozstroju żołądka, ale unikała stwierdzenia, ile ktoś schudłby lub z jakich części ciała zrzuciłyby najwięcej.

6. Korzystaj z influencerów

Wszyscy słyszeliśmy o tym, jak sławni ludzie zwiększają sprzedaż, niezależnie od tego, czy odbywa się to za pośrednictwem transmisji na żywo, czy w inny sposób. Viya również korzysta z influencerów, ale jest bardzo wybredna w kwestii tego, kogo zaprasza do dołączenia do swoich transmisji. Zazwyczaj zaprasza osoby, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu programów, występów przed kamerą.

Niezależnie od tego, czy Twoja marka chce współpracować z uznanymi streamerami na żywo, czy też rozwijać własne talenty, obserwowanie praktyk najlepszych streamerów, takich jak Austin i Viya, może zapewnić doskonały wgląd w to, co jest potrzebne do prowadzenia udanego streamingu e-commerce na żywo.

Na podstawie JingDaily


Sprawdź mój kanał na YouTube i subskrybuj aby być na bieżąco.

Komentarze

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz