fbpx
Strona główna » W Chinach zarobisz tworząc naklejki do komunikatorów

W Chinach zarobisz tworząc naklejki do komunikatorów

przez Piotr Chodak

Świat się zmienia i dziś artysta nie musi malować obrazów, czy projektować strony internetowe, aby zarobić. Coraz bardziej popularne stają się komunikatory, które zastępują nam nawet pocztę e-mail. W Chinach bardzo często pisząc np. przez WeChat, wysyła się drugiej osobie naklejki, małe grafiki, animacje. To idealna przestrzeń dla artystów, którzy również tutaj mogą zarobić realne pieniądze.

Korzystasz z takich naklejek na Messengerze? To poza emotikonami, bardzo popularne rozwiązanie w Azji. Pozwala dopełnić tekst, lub wręcz go zastąpić. W Chinach rządzi komunikator WeChat firmy Tencent. Zresztą to nie tylko komunikator, ale o tym przeczytasz w innych wpisach na blogu.

Świnka skarbonka, pełna pieniędzy

Przykładem może być historia Silly Piggy. Naklejki z tej serii stały się hitem na WeChat i wysłano je ponad 30 milionów razy, tylko w pierwszym miesiącu.

Artystka River Rui, która stworzyła serię naklejek z pocieszną świnką zaczęła pracować na własny rachunek. Sukces Silly Piggy pozwolił jej zrezygnować z pracy biurowej.

Przykład zastosowania naklejek podczas rozmowy

W przeciwieństwie do memów i animowanych GIF-ów popularnych poza Chinami, naklejki często są oryginalnymi dziełami lokalnych artystów, którzy widzą, jak ich małe postacie cieszą się spektakularną popularnością wśród 847 milionów użytkowników internetu mobilnego w Chinach.

Obecnie ponad dwie trzecie jej dochodów pochodzi z jej pociesznej świnki, poprzez licencjonowanie i sprzedaż towarów online, w tym miękkich zabawek i breloków. WeChat umożliwia również wysyłanie pieniędzy do artystów bezpośrednio za pośrednictwem aplikacji.

Mnóstwo podekscytowanych fanów ustawiło się w kolejce po autograf Rui na niedawnym spotkaniu fanów w modnym centrum handlowym w Szanghaju przy stoiskiem z gadżetami Silly Piggy.

Teraz lekkie przypomnienie. Artystka zaczęła od stworzenia serii naklejek do komunikatora ze świnką w roli głównej. W takich sytuacjach chodzi o emocje, które wzbudzają kolejne naklejki z tej serii. Trochę tak jak dowcipne szkice polskich rysowników, popularnych w mediach społecznościowych.

Nie tylko Chiny

W Japonii usługa przesyłania wiadomości LINE uruchomiła 4,9 miliona zestawów naklejek, w tym oficjalnie zatwierdzone wersje kreskówek znanych postaci z Harry’ego Pottera czy Myszki Miki.

Największa aplikacja do przesyłania wiadomości w Korei Południowej, KakaoTalk, wprowadziła swój pierwszy zestaw emotikonów w listopadzie 2011 roku. Obecnie oferuje 7500 zestawów, które ogólnie kosztują 2000 wonów (1,70 dolara) każdy.


Sprawdź mój kanał na YouTube i subskrybuj aby być na bieżąco.

Może Ci się spodobać

Strona korzysta z plików cookies. Więcej informacji w polityce prywatności. Akceptuję Czytaj więcej