Strona główna » Pędzi 350 km/h i nie ma maszynisty. Pierwszy autonomiczny pociąg z technologią 5G zaczyna pracę w Chinach.

Pędzi 350 km/h i nie ma maszynisty. Pierwszy autonomiczny pociąg z technologią 5G zaczyna pracę w Chinach.

przez Piotr Chodak

Tym razem to nie historia o super szybkich pociągach. To też, ale tym razem można pojechać bez maszynisty. Pociąg z technologią 5G zaczął funkcjonować w Chinach.

Chiny posiadają największą sieć kolei dużych prędkości. Już teraz 2/3 wszystkich tras znajduje się w Państwie Środka. Tym razem włączają w to rozwój technologi. Pierwszy autonomiczny pociąg z technologią 5G zaczął kursować z prędkością 350 km/h.

Nowy pociąg zaczął kursować między Pekinem, a miastem olimpijskim Zhangjiakou. Czas podróży skrócił się o 47 minut.

Budowa pierwszego autonomicznego pociągu dużych prędkości trwała cztery lata i łączy Pekin, Yanqing oraz Zhangjiakou. Wszystkie trzy miasta będą gospodarzami Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku. W ramach przejazdu pociąg zatrzymuje się również przy najpopularniejszym odcinku Wielkiego Muru – Badaling Chang Cheng.

Nowa linia rozpoczęła pracę 30 grudnia 2019 roku

Bilet na autonomiczny pociąg jest nieco droższy (50 zł – 150 zł) niż ten z maszynistą (42 zł – 127 zł) i należy go zarezerwować z dwudniowym wyprzedzeniem.

Pociąg z technologią 5G

Wagony pociągu posiadają technologię 5G, inteligentne oświetlenie i aż 2718 czujników, które kontrolują jazdę w czasie rzeczywistym.

Każde miejsce pasażera posiada własny panel z ekranem dotykowym oraz bezprzewodowe stacje dokujące. Kto z Was ma telefon niższej technologii niż rozwiązania oferowane w tym pociągu?

Chociaż szybkie pociągi na trasie są autonomiczne, w ramach bezpieczeństwa, maszynista będzie przez cały czas w wagonie.

Gotowy na Zimowe Igrzyska Olimpijskie w 2020 roku

Wnętrza pociągów zaprojektowano z myślą o sportowcach i dziennikarzach. Niektóre kabiny mają większe schowki na sprzęt do sportów zimowych, do których można uzyskać dostęp za pomocą kodu QR.

Wagon restauracyjny może zostać przekształcony w centrum medialne podczas Igrzysk Olimpijskich, z regulowanymi siedzeniami i stołami, które ułatwiają dziennikarzom podróż z dużym sprzętem. Wagon będzie również oferował transmisję na żywo i gniazda ładowania pod każdym stołem.


Sprawdź mój kanał na YouTube i subskrybuj aby być na bieżąco.

Komentarze

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz