fbpx
Strona główna » Czy Polska jest wciąż na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku?

Czy Polska jest wciąż na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku?

przez Piotr Chodak

Ostatnia wiadomość o tym, że Agencja Mienia Wojskowego odwołała sprzedaż działki pod terminal kontenerowy dla polsko-chińskiej spółki Hantrans wywołała spore zamieszanie. Można było usłyszeć bardzo dużo głosów niezadowolenia. Były również bardziej ostre komentarze pod adresem samego Ministra Obrony Narodowej.

Zamieszanie

Wiadomość ta oraz wypowiedzi Antoniego Macierewicza stoją w sprzeczności do deklaracji Prezydenta Andrzeja Dudy w Pekinie, czy rozmów podczas wizyty Xi Jinpinga w Polsce.
Minister sam powiedział, że jego zdanie jakoby Chiny wraz z Rosją dogadały się z Zachodem na zgubę Polski, to jego prywatny osąd, a nie opinia partii. Warto o tym pamiętać.

Jak to właściwie jest?

No właśnie. Pojawiło się już kilka opinii odnoszących się do tego zdarzenia. Większość jednak ostrożnie ocenia ew. rezygnację Chin z Łodzi, czy nawet całej Polski.
Trzeba oczywiście przyznać, że tak niespójna wizja strategii naszego kraju powinna martwić. Mimo wszystko starałem się dowiedzieć nieco więcej, również po stronie chińskiej. Myślę, że zamieszanie w Łodzi nie zaprzepaściło szans naszego kraju na udział w projekcie Pas i Szlak. Tak jak pisałem, PiS powinien jednak ustalić spójną komunikację w ramach budowania relacji z Chinami.

Co mnie w tym wszystkim cieszy?

Cała ta sytuacja już od pierwszych chwil pokazywała mi coś jeszcze. Coś bardzo cennego. Ta ogromna ilość słów sprzeciwu wobec AMW i samego Antoniego Macierewicza oraz wysoki poziom zainteresowania wokół problemów Hantrans w Łodzi pokazała jak dużo Polaków chce bliższej współpracy z Chinami. Jak wiele osób jest żywo zainteresowanych rozwojem Polski w ramach koncepcji Pasa i Szlaku.

Komentarze

Może Ci się spodobać

Strona korzysta z plików cookies. Więcej informacji w polityce prywatności. Akceptuję Czytaj więcej