Chińskie marki takiej jak Huawei, Alibaba czy Lenovo są jednymi z najlepszych, które wywierają wpływ na konsumentów na rynkach międzynarodowych.
Firmy z Chin mają przed sobą dużo pracy, ale jak widać na przykładzie Huawei, Alibaba i Lenovo, nie boją się jej i konsekwentnie realizują swój plan. Chińskie marki mają kojarzyć się jako innowacyjne i zbudować wysoką pozycję na rynku globalnym.
Firma Kantar Millward Brown opublikowała raport dot. chińskich marek globalnych , który przygotowała wraz z WPP i Google.
Na pierwszym miejscu znajduje się Lenovo, a następnie Huawei i Alibaba. Pierwszą piątkę zamyka Air China.
To interesujące wyniki, ponieważ siłę marki ocenia się z perspektywy konsumentów na zagranicznych rynkach. Badanie przeprowadzono w takich krajach jak Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczony, czy Australia i Japonia.
Google dodatkowo wsparło analizę swoimi wynikami wyszukiwania w danych krajach.

www.millwardbrown.com
Najlepiej reprezentującą kategorią jest elektronika użytkowa. Reprezentują ją takie firmy jak wcześniej wspomniane Lenovo, czy Huawei ale również Xiaomi i Anker. W pierwszej 50. aż 10 marek należy właśnie do tej kategorii i stanowi 34% całkowitego wyniku.
Chińskie marki osiągają szczególnie dobre wyniki poprzez zaspokajanie potrzeb funkcjonalnych i emocjonalnych w odpowiedni sposób, w szczególności dzięki innowacjom technologicznym.
Jednak raport pokazuje, że chińskie marki muszą więcej inwestować w budowanie marki, podnosząc świadomość i poprawiając postrzeganie jakości, a zatem i zaufanie. Przejście z globalnej fabryki do lidera innowacyjności nie jest proste, a co za tym idzie, jeszcze dużo będzie trzeba wydać marketing. Alibaba, na przykład, właśnie rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię marketingową w ramach sponsorowania Igrzysk Olimpijskich.
na podstawie: http://www.millwardbrown.com/brandz/reports/chinese-global-brand-builders/2018