Badanie wykazało, że amerykańskie firmy fast-food McDonald’s i KFC oraz południowokoreański hipermarket Lotte Mart to trzy najbardziej niepopularne marki zagraniczne dla chińskich konsumentów.
Badanie zostało przeprowadzone przez grupę medialną Huanqiu we współpracy z innymi chińskimi firmami medialnymi, w tym z UC, Baidu, iFeng i Toutiao. Dane zebrano w ankiecie internetowej przeprowadzonej między 9 a 27 lutego 2018 r.
Wśród 7 822 uczestników, 11,3 procent wybrało McDonald’s jako najbardziej nielubianą zagraniczną markę, a następnie KFC z 11,2 procentami. Lotte Mart, która zajęła trzecie miejsce na poziomie 7,9 procent, wpadła w tarapaty, gdy zapewniła rządowi Korei Południowej grunty, na których mieści się THAAD, amerykański system obrony przed pociskami balistycznymi, któremu władze chińskie zdecydowanie sprzeciwiają się.
Inne niepopularne marki zagraniczne to: firma handlująca elektroniką przez internet, Rakuten (7,7%) z Japonii, firma elektroniczna Samsung (7,4%) z Korei Południowej, amerykańska sieć restauracji Pizza Hut (7,1%), japońska restauracja fast food Ajisen Ramen (6,6%), amerykańska firma technologiczna Apple (6,1%), amerykańska sieć kawiarni Starbucks (5,9%) oraz sieć fast food Yoshinoya z Japonii (5,7%).
… i te najlepsze
Tymczasem luksusowa marka samochodów Mercedes-Benz jest najpopularniejszą zagraniczną marką wśród chińskich klientów (16,7%), a drugą marka samochodów BMW (15,9%) oraz Volkswagen z trzecią lokatą (14,3%).
Apple (13,9%), niemiecka firma Audi (13,9%), amerykański producent odzieży sportowej Nike (12,9%), niemiecki producent odzieży sportowej Adidas (11,6%), niemiecki korporacja Siemens (11,1%), amerykański hipermarket Walmart (9,6%) i Holenderska firma technologiczna Philips (9,0%) to pozostałe marki wymienione.
Co ciekawe, Apple znalazło się w obu rankingach. Jak widać, wobec tej marki nie można przejść obojętnie.
na podstawie: gbtimes.com