fbpx
Strona główna » 5000 kawiarni Starbucks do 2021 roku w Chinach

5000 kawiarni Starbucks do 2021 roku w Chinach

przez Piotr Chodak

Starbucks stawia na Azję. Firma poinformowała o planach znacznego zwiększenia swojej obecności na tym kontynencie. Jednocześnie redukuje swoją sieć w USA i zamyka 379 sklepów Teavana, których był właścicielem przez ostatnich 5 lat.

Chiny numerem 1

Starbucks całą swoją uwagę koncentruje teraz na Chinach. Aktualnie otwiera średnio więcej niż jeden sklep dziennie (!).

Zgodnie z deklaracją firmy Starbucks planuje wykup 50% udziałów w chińskich partnerów joint venture Uni-President Enterprises Corp i President Chain Store Corp za kwotę 1,3 mld USD. Do tej pory biznes oparty o kilku wspólników prowadzony był od 2000 roku. Transakcja ma zostać ukończona z początkiem 2018 r.

Ujednolicenie działalności Starbucks w ramach pełnej struktury operacyjnej w Chinach wzmacnia nasze zaangażowanie na rzecz rynku i jest solidnym dowodem naszego zaufania do obecnego lokalnego zespołu kierowniczego, ponieważ zamierzamy wzrosnąć z 2800 do ponad 5000 sklepów do roku 2021. – powiedział Kevin Johnson CEO Starbucks

Głód kofeinowy

Tendencja na picie kawy jest w Chinach wzrostowa. Coraz więcej osób pojawia się z kubkiem kawy. Większości jest to kubek Starbucks, ponieważ firma kontroluje obecnie 60% rynku.

Chiny to oczywiście wciąż głównie rynek herbaty, jednak zachowania konsumentów powoli się zmieniają. Firma chce rozwijać się w Państwie Środka w synergii. Marka włącza się w lokalny rynek poprzez architekturę w stylu wschodnim czy odpowiednie napoje z dodatkiem czerwonej fasoli czy zielonej herbaty.

W 2016 r. Chiny stanowiły mniej niż 2% światowej sprzedaży kawy, ale konsumpcja kawy w Chinach wzrosła niemal trzykrotnie w latach 2012-2016. Biorąc pod uwagę potencjalny rozmiar rynku ruch Starbucks nie powinien dziwić.

Komentarze

Related Articles

Strona korzysta z plików cookies. Więcej informacji w polityce prywatności. Akceptuję Czytaj więcej