fbpx
Strona główna » Generacja Z w Chinach wydaje pieniądze i niczym się nie martwi

Generacja Z w Chinach wydaje pieniądze i niczym się nie martwi

przez Piotr Chodak

Generacja Z (urodzeni po 2000 roku) nie skończyła jeszcze 21 lat, a już potrafi wydawać ponad 26 tys zł rocznie. Młodzi są pewni siebie i niczym się nie przejmują.

Pokolenie Z zostało wychowane przez rodziców i dziadków w Chinach jako najważniejsza osoba w rodzinie. Bardzo często będąc jedynym dzieckiem otrzymywali wszystko co najlepsze. Cieszą się nadchodzącą przyszłością i pomimo wojny handlowej optymistycznie patrzą na swoją karierę oraz politykę międzynarodową.

Tak wyglądają wyniki przeprowadzone przez firmę OC & C Strategy Consultants. Nowe pokolenie nigdy nie doświadczyło trudnych sytuacji. Przez co wydaje więcej i chętniej, nie zajmując sobie głowy oszczędzaniem. To pokolenie, które już teraz światowe marki biorą pod uwagę w swoich strategiach marketingowych.

Chiny w czasach, kiedy dorastali również się rozwijały i to w oszałamiającym tempie. Polityka jednego dziecka dodatkowo przyczyniła się do tak wysokiego optymizmu wśród pokolenia Z.

Przepadano ponad 15 tys osób urodzonych po 2000 roku. Sprawdzono Brazylię, Francję, Niemcy, Polskę, Włochy, Turcję, Wielką Brytanię, USA oraz Chiny (tutaj prawie 2000 osób).

Chińska generacja Z wydaje z budżetu domowego aż 15%. W Wielkiej Brytanii i USA to zaledwie 4%.

Jasmine Wang ma 22 lata. Absolwent z Szanghaju ma od 20 do 30 butelek limitowanych perfum od takich marek jak Guerlain, Tom Ford i Chanel, które mogą kosztować ponad 2000 juanów (ponad 1000 zł) za butelkę.

Oprócz miesięcznego kieszonkowego w wysokości 2500 juanów od rodziców, Wang mówi, że ma swobodę w korzystaniu z karty bankowej i tak zwanych “czerwonych kopert“, lub prezentów gotówkowych od dziadków po obu stronach.

W innym badaniu z zeszłego roku ta sama firma badawcza odkryła, że ​​ponad połowa kupujących z chińskiej generacji Z wydała w ubiegłym roku ponad 50 000 juanów na towary luksusowe. Wcześniejsze pokolenia wyglądają tutaj “blado”  – pokolenie X 34 procent, pokolenie Y 32 procent.

Coś, co może być niebezpieczne, to odejście od oszczędzania. Była to chińska cecha, wyjątkowa na tle innych narodów. W tej sytuacji może ona tworzyć niebezpieczną bańkę kredytową, która z czasem może boleśnie pęknąć. Już teraz pojawiają się pierwsze próby łapania nieuczciwych dłużników.


Sprawdź mój kanał na YouTube i subskrybuj aby być na bieżąco.

Komentarze

Related Articles

Strona korzysta z plików cookies. Więcej informacji w polityce prywatności. Akceptuję Czytaj więcej