Strona główna » Przyszłość e-commerce już jest! W Chinach

Przyszłość e-commerce już jest! W Chinach

przez Piotr Chodak

Firma doradcza PwC opublikowała raport o e-commerce w Chinach. To bardzo ciekawe dane. Biorąc pod uwagę poziom rozwoju tych usług w Chinach, absolutnie obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy chcą lub już prowadzą biznes z internecie.

W artykule poznasz główne punkty raportu dot. przyszłości e-commerce. Warto, biorąc pod uwagę, że podczas tegorocznego Dnia Singla odnotowano sprzedaż na poziomie 30 mld dolarów. Mówimy tu o sprzedaży w jednym dniu.

Omni-channel

Większość sprzedawców skupia się na inwestowaniu w omni-channel. Uważają, że to jest sposób na odniesienie spektakularnych wzrostów. Co ciekawe, 52 procent chińskich konsumentów kupuje mobilnie, co najmniej raz w tygodniu.

Big data

Analizowanie danych z big data, to dla sprzedawców sposób na poprawę produktu i samego procesu sprzedażowego. Aż 70 procent konsumentów w Chinach uważa spersonalizowany marketing za istotny.

Opowiedz historię

Chińskie firmy wiedzą, że sprzedaż musi odbywać się ramach szeroko zakrojonych działań. Niejako przy okazji. Angażują pieniądze w media społecznościowe, storytelling oraz rozrywkę. 61 procent Chińczyków rozpoczyna wyszukiwanie produktu od serwisu Tmall.

Słuchaj klientów

Mobilne i społeczne zaangażowanie jest kluczowe. Nie tylko w celu budowania zasięgów, ale również aby w porę zauważyć  i zrozumieć kolejne pokolenie konsumentów. 41 procent klientów w Chinach używa aplikacji mobilnych jako miejsca dotarcia do promocyjnych ofert.

Moment ma znaczenie

Wychwycenie momentów zadowolenia w całym procesie sprzedażowym jest niezwykle istotny. Dzięki temu można je analizować i powielać na innych poziomach. 71 procent chińskich konsumentów wydaje więcej, kiedy mają pozytywne doświadczenia w interakcji z marką.

Liderzy, influencerzy

Wpływ liderów opinii jest bardzo istotny w budowaniu sprzedaży. Aż 70 procent konsumentów korzysta z mediów społecznościowych jako źródła inspiracji.

Blockchain

Blockchain to technologia, którą rozwijają sprzedawcy produktów spożywczych. Ma to na celu zwiększenie zaufania do całego łańcucha zaopatrzenia. 62 procent woli kupować tego typu produkt przez internet.

Luksus

Klient produktów luksusowych chętniej kupuje przez internet. Ma większe zaufanie do firm i handlu online.

Produkt to nie wszystko

Chińskie firmy wykorzystują boom poprawianie sobie poziomu i stylu życia. Wykorzystując go skupiają się na relacjach z klientem. Zwracają uwagę na jego wygodę i zdrowy styl życia. 67 procent chińskich konsumentów używa akcesoria monitorujące ich codzienny tryb życia, odżywianie, długość snu i wiele więcej.

Jest z czego czerpać. Warto wykorzystać sprawdzone wzorce i wprowadzać przyszłość e-commerce u siebie już teraz. Bycie pierwszym to jedna z kluczowych metod wygrania z konkurencją.

Pełny raport: https://www.pwccn.com/en/retail-and-consumer/publications/total-retail-2017-china/total-retail-survey-2017-china-cut.pdf


 

Sprawdź mój kanał na YouTube i subskrybuj aby być na bieżąco.

Komentarze

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz