Instytut Polski przy Ambasadzie RP w Pekinie opublikował raport dotyczący chińskiego rynku gier. Od razu zacząłem czytać od trendów na najbliższe lata. Wybrałem dla Ciebie kilka informacji.
Gry w Chinach to temat nie tylko ciekawy, ale i interesujący pod kątem biznesu. Lekko wspomniałem o tym w filmie, gdzie opowiadam o chińskim internecie. Dlatego właśnie kilka trendów, które pokazują, w którą stronę idzie cały rynek gier w Chinach.
Trendy
Wciąż najpopularniejsze gry to te, które pozwalają bawić się bez ponoszenia kosztów już na pierwszym etapie. Najpopularniejsze tryby to MMO, MMORPG i MOBA. Mimo wszystko największe wzrosty notują takie gry jak Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive czy Playerunknown’s Battlegrounds na platformie STEAM. To ten typ rozrywki będzie poszukiwany w najbliższym czasie.
Chińscy gracze doceniają również gry, które za każdym razem oferują inną rozgrywkę – losowo generowane otoczenie.
Producenci gier, którzy chcieliby podbić Chiny, powinni oprzeć się na słodkiej grafice. Podobnej to tej z japońskiej estetyki, przerysowanych postaci, anime. Zaznaczono w raporcie również, że grafika wzorowana na Futurama czy Family Guy to nie jest dobry wybór.
Chińczycy uwielbiają rywalizację i dlatego też nowo powstające gry powinny umożliwiać konkurowanie z innymi graczami. Najważniejsze jest zwycięstwo, bez wchodzenia w aspekty moralne. Moralizatorstwo właśnie krytykowano w polskiej grze Frostpunk. Mimo wszystko spotkała się ona z pozytywnym przyjęciem. W Chinach sprzedała się w 250 tysiącach kopii.
Sprawdź mój kanał na YouTube i subskrybuj aby być na bieżąco.