fbpx
Strona główna » TRENDY – Rynek gier w Chinach

TRENDY – Rynek gier w Chinach

przez Piotr Chodak

Instytut Polski przy Ambasadzie RP w Pekinie opublikował raport dotyczący chińskiego rynku gier.  Od razu zacząłem czytać od trendów na najbliższe lata. Wybrałem dla Ciebie kilka informacji.

Gry w Chinach to temat nie tylko ciekawy, ale i interesujący pod kątem biznesu. Lekko wspomniałem o tym  w filmie, gdzie opowiadam o chińskim internecie. Dlatego właśnie kilka trendów, które pokazują, w którą stronę idzie cały rynek gier w Chinach.

Trendy

Wciąż najpopularniejsze gry to te, które pozwalają bawić się bez ponoszenia kosztów już na pierwszym etapie. Najpopularniejsze tryby to MMO, MMORPG i MOBA. Mimo wszystko największe wzrosty notują takie gry jak Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive czy Playerunknown’s Battlegrounds na platformie STEAM. To ten typ rozrywki będzie poszukiwany w najbliższym czasie.

Chińscy gracze doceniają również gry, które za każdym razem oferują inną rozgrywkę – losowo generowane otoczenie.

Producenci gier, którzy chcieliby podbić Chiny, powinni oprzeć się na słodkiej grafice. Podobnej to tej z japońskiej estetyki, przerysowanych postaci, anime. Zaznaczono w raporcie również, że grafika wzorowana na Futurama czy Family Guy to nie jest dobry wybór.

Chińczycy uwielbiają rywalizację i dlatego też nowo powstające gry powinny umożliwiać konkurowanie z innymi graczami. Najważniejsze jest zwycięstwo, bez wchodzenia w aspekty moralne. Moralizatorstwo właśnie krytykowano w polskiej grze Frostpunk. Mimo wszystko spotkała się ona z pozytywnym przyjęciem. W Chinach sprzedała się w 250 tysiącach kopii.


 

Sprawdź mój kanał na YouTube i subskrybuj aby być na bieżąco.

Komentarze

Może Ci się spodobać

Strona korzysta z plików cookies. Więcej informacji w polityce prywatności. Akceptuję Czytaj więcej