fbpx
Strona główna » Facebook wchodzi do Chin?

Facebook wchodzi do Chin?

przez Piotr Chodak

Od dłuższego już czasu Mark Zuckerberg stara się wejść na rynek chiński. Rozpoczął naukę mandaryńskiego, gościł w Pekinie, a nawet spotykał się z Xi Jinpingiem. Jednak blokada na Facebooka działa dalej.

Modyfikacje

Ostatnio pojawiają się na Facebooku nowe narzędzia. Jednym z nich jest wyświetlanie różnych wiadomości w zależności od lokalizacji geograficznej. Największa na świecie społecznościówka ma możliwość usuwania wiadomości, które uznane zostały za „wrażliwe”. Efekty tego narzędzia można było obserwować również w Polsce.

Tym razem planowane jest wprowadzenie modyfikacji, która będzie sprawdzać wpisy jeszcze przed ostatecznym opublikowaniem. Podobno z tego właśnie powodu część pracowników opuściła Facebooka. Nie ma jednak dowodów na to, że rozwiązanie to zostało w jakimkolwiek stopniu opracowywane z Chinami. Prawdopodobnie jest to inwestycja Zuckerberga z nadzieją na wejście na nowy rynek.

Wiceprezes Facebooka Vaughan Smith brał również udział w Trzeciej Światowej Konferencji ds. Internetu w Wuzhen. O samej konferencji pisaliśmy tutaj.

Ze znanych w Polsce na szeroką skalę społecznościówek, jedynie LinkedIn funkcjonuje w Chinach.

Czy zatem w zobaczymy kiedyś Facebooka w Chinach? Jest to oczywiście możliwe. Pytanie jednak, czy Chińczycy będą z tej strony korzystać, skoro mają już swoje odpowiedniki.

Komentarze

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz

Strona korzysta z plików cookies. Więcej informacji w polityce prywatności. Akceptuję Czytaj więcej