fbpx
Strona główna » Media społecznościowe w Chinach

Media społecznościowe w Chinach

przez Piotr Chodak

Ostatnio pojawił się wpis dot. Facebooka i Google, które mogłyby pojawić się w przyszłości w Chinach. Możliwość taką zaznaczył Ren Xianliang, wicedyrektor ministerstwa bezpieczeństwa sieci, podczas konferencji World Internet Conference w Wuzhen. Oczywiście pod warunkiem, że obie amerykańskie firmy przestrzegałyby chińskiego prawa.

W Państwie Środka zablokowany jest również YouTube, Instagram, Snapchat czy Twitter. Blokowanych stron jest oczywiście więcej i część osób mocno nad tym ubolewa. Chiny jednak nie powinno się oceniać z naszej perspektywy. Kraj, w którym żyje około 1,5 miliarda ludzi ma jednak swoje media społecznościowe, które są z całą pewnością samowystarczalne. Ok, nie dyskutuję tutaj o blokowaniu treści, to temat na inny tekst. Tym razem chodzi mi o same portale.
Tak jak już wspomniałem, w Chinach działają media społecznościowe stworzone przez Chińczyków. To bardzo duża wartość, tym bardziej, że w Państwie Środka jest już 700 milionów użytkowników internetu.

Zamiast YouTube mamy Youku

www.youku.com

www.youku.com

No właśnie, jakie w takim razie mamy portale stworzone dla Chińczyków? Youku to platforma do umieszczania i oglądania materiałów wideo. Powstała w 2005 roku. Znajdziecie tam bardzo dużo filmów i programów telewizyjnych. Specyfika portalu jest nieco inna niż Youtube. Już po stronie głównej widać, że dużo popularniejsze filmy to produkcje profesjonalne.

Sina Weibo, czyli Twitter na sterydach

www.weibo.com

www.weibo.com

Portal Sina Weibo powstał z kolei w 2019 roku. To portal bardzo popularny przez użytkowników urządzeń mobilnych. Portal zaczyna bogacić się o coraz liczniejsze profile zachodnich gwiazd, jak choćby w ostatnim czasie, Leonadro DiCaprio.
Na Sina Weibo znajdziemy, nie tylko wpisy ograniczone do 140 znaków, ale i zdjęcia oraz materiały wideo.

Kiedy nie ma Facebooka

www.renren.com

www.renren.com

Tak, mamy też miejsca, które użytkowane są podobnie do Facebooka. Przykładem może być serwis RenRen, Qzone czy Pengyou. RenRen tak jak Facebook początkowo powstało z myślą o studentach.

Jak widać, nie zawsze warto skupiać się wyłącznie na Facebooku i czekać aż portal ten pojawi się w Chinach. Już teraz istnieją inne strony, które pozwalają Wam budować relacje z Chińczykami. Świat zachodni widzi potencjał internautów, którzy spędzają godziny na chińskich portalach. Sina Weibo pozwala realizować płatności. To bardzo dobre miejsce do prowadzenia sklepu internetowego.

O tym ile można zarobić na chińskim internecie pisaliśmy tutaj.

To co, macie już tam założone konta?

Komentarze

Może Ci się spodobać

Strona korzysta z plików cookies. Więcej informacji w polityce prywatności. Akceptuję Czytaj więcej