Chiński producent smartfonów Huawei pojawia się częściej w deklaracjach zakupowych Chińczyków niż Apple. Taki wynik pokazuje ostatnia ankieta przeprowadzona wśród konsumentów.
Badanie zostało przeprowadzone przez grupę badawczą FT Confidential Research, należącą do Financial Times. Badani w Chinach podawali Huawei w pierwszej kolejności na poziomie 32 procent.
Spadek Apple
Odsetek osób deklarujących, że zakupią iPhone’a jako następny telefon spadł do 24 procent we wrześniu, w porównaniu z 26 procentami w momencie uruchomienia iPhone 7 w 2016 r. i 31 procent w 2015 roku
Opierając się na raporcie, jednym z powodów spadku popularności Apple w Chinach jest fakt, że wzrost na rynku telefonów widoczny jest produktach ze średniej półki cenowej. Koszt wynosi od 2000 – 2999 juanów (1100 – 1700 PLN). Modele Apple są znacznie droższe.
W Chinach oczekuje się, że iPhone X może kosztować 8388 juanów (4600 PLN), czyli o 45 procent wyższy niż cena detaliczna 5888 juana (3200 PLN) za iPhone 8.